Flickr

Vandaag bezig geweest met het aanmaken van een Flickr-account. Bij Yahoo moet je duidelijk met de billen bloot: opgeven van naam, geboortedatum, of je man dan wel vrouw bent. Hebben ze die gegevens echt allemaal nodig? Verder vond ik flickr niet echt intuïtief.
De eerste foto heb ik in Flickr geladen. Omdat ik zelf geen plaatje bij de hand heb, heb ik er eentje van het web geplukt: een mooie foto van de plek waar ik vorige week was. In het kader van Spoetnik is deze foto in Flickr openbaar gemaakt, maar hij staat hier ook in het bericht. Tenslotte komt deze ook uit een reclamefolder, dus zo nieuw en geheim is die niet.
Op dit moment zie ik voor mezelf nog niet veel toepassingen voor Flickr voor mijn werk. Dat kan natuurlijk veranderen. Voor LibraryThing ligt dat wat makkelijker. Daar kun je bijvoorbeeld nieuwe aanwinsten makkelijker/handiger/leuker mee presenteren.

Winter in Noorwegen

Eén reactie to “Flickr”

  1. Nogmaals Flickr « Debibliotheker’s Weblog Says:

    […] Vorige week heb ik over Flickr geschreven. Mijn eerste indruk was dat Flickr niet echt intuïtief is. In tweede instantie vind ik […]

Geef een reactie

