Google Docs

De opdracht van deze week is om ervaring op te doen met Google Docs. Het bericht over Evidence-based wetenschapsbeleid heb ik eerst in Google docs gemaakt, en vervolgens in mijn blog gekopieerd. Het is natuurlijk veel aardiger om eerst een verhaaltje teschrijven en daarna op de knop Publish drukken, om het stukje meteen in je blog te plaatsen. Dat ga ik zo dadelijk proberen.
Ik moet zeggen dat het me alleszins meevalt om met Google Docs te werken, het is niet traag, saven gaat zeer regelmatig. De spellingschecker heb ik nog niet gevonden, misschien kan iemand mij daarmee helpen. Of zit deze er niet bij? Ik maak vaak dezelfde fouten, zoal ‘vna’, in plaats van ‘van’. het zou handig zijn om die op eenvoudige wijze te veranderen.
Of ik Google Docs echt veel ga gebruiken, weet ik nog niet. Je kunt ook een spreadsheet maken, dat is misschien wel handig voor mijn urenadministratie, aangezien ik op veel werkplekken aan het werk ben. Dan hoef ik niet iedere keer nieuwe wijzigingen via e-mail aan mijzelf te sturen.
Documenten delen met anderen, dat was ook onderdeel van de opdracht. Ik heb nu mijzelf maar uitgenodigd bij gebrek aan iemand anders. En dat gaat voortreffelijk. Maar ik zie me deze optie niet zo gauw gebruiken. Maar wie weet als ik nog ooit eens met anderen een artikel ga schrijven, dan is het wel een idee om Google Docs te gebruiken.

Eén reactie to “Google Docs”

  1. laikaspoetnik Says:

    Hoezo gebrek aan iemand anders? >200 medecursisten en vast wel een gemeenschappelijke interesse/item te vinden?

Geef een reactie

