Een weekje geen Spoetnik

Een goed idee van Spoetnik om een weekje pauze in te lassen. Het geeft de mogelijkheid om even bij te komen van alle nieuwe dingen die de revue zijn gepasseerd de laatste weken. Tevens geeft het voor mij de mogelijkheid om eens stil te staan bij de tijd die het kost om een blog bij te houden, wat je er allemaal mee zou kunnen doen op je werk of thuis.
Wat natuurlijk ook leuk is om te weten is of andere spoetniks’s en overige belangstellenden mijn blog lezen. Want ook daar had ik zo mijn twijfels over, toen ik met deze cursus begon.
Laat ik beginnen met de hoeveelheid tijd, die het kost om me een nieuw item eigen te maken, zoals een RSS lezer, Google docs, enz. Gemiddeld valt dat wel mee, zeker voor bekende dingen. Flickr heeft me hoofdbrekens gekost zoals ik eerder heb geschreven. Achteraf kan dat worden toegeschreven aan een computerinstelling. De keer daarop dat ik met Flickr een plaatje wilde laden, ging het bijzonder snel.
Verder ben ik benieuwd naar het vervolg, want meedoen verplicht je ook om met nieuwe webtoepassingen aan de slag te gaan. Wat dat betreft is het jammer dat een aantal blogs, na een mooi begin, uiteindelijk een zachte dood zijn gestorven.
Het schrijven van alle berichtjes kost tijd. Je moet toch wat zinnigs proberen te melden bij alle opdrachten. Bovendien probeer ik ook nog aan andere items aandacht te schenken, waarvan ik denk (en hoop) dat iemand anders daar ook wat aan heeft. De tijd ontbreekt toch vaak, en moet ik snel even een berichtje in elkaar zetten. Dus een weekje pauze doet me goed. Dank Spoetnik.
Inmiddels heb ik me bij Technorati en bij MedWorm en Libworm aangemeld, zoals door WoWter aanbevolen. Ik zie deze blog nog niet terug bij de Medworm berichten die in mijn RSS lezer komen. Heeft iemand ervaring hoe lang het kan duren voordat je wordt ‘opgepikt’?

2 Reacties to “Een weekje geen Spoetnik”

  1. Patricia (no33) Says:

    Ik lees je blog🙂

  2. Laika Says:

    Ik ook.🙂

    Ik volg je blog vrij nauwgezet, zij het vaak met enige vertraging. We hebben immers hetzelfde interessegebied. Je bent me trouwens vaak voor met een onderwerp. Ik loop vaak wat achter met opschrijven.

    Grappig dat je net begint over de tijd die het je kost om met Spoetnik bezig te zijn. Ik heb er net ook een stuk aan gewijd.
    http://laikaspoetnik.wordpress.com/2008/03/23/poll-over-aantal-spoetnik-uren/

    Tevens staat er een poll op mijn site over het aantal uren/week besteed aan spoetnik. Die heb je natuurlijk ook allang gezien en ingevuld als trouwe lezer van mijn blog😉

    p.s. Ik heb ook nog niet gezien dat Medworm mij opgepikt heeft. Maar ik zie wel veel andere interessante dingen langskomen. Da’s ook leuk.

Geef een reactie

