Enquetes

Diverse polls, of beter enquetes in plain Nederlands, staan er op sommige spoetnik-blogs. Met name die van Brughagedis is interessant. Er wordt daar gevraagd naar onze mening wie de prijs mag/moet winnen van deze spoetnik-blog competitie. Want dat wordt het zo natuurlijk.
Als ik de blog van Brughagedis zie, denk ik jeetje: prachtig al die additionele dingen, dat lijkt mij ook wel wat. Maar dit zijn dingen waar ik in mijn eigen tijd niet aan toe kom om op mijn blog te zetten om de visuele aantrekkelijkheid van de blog te vergroten, en zo uiteindelijk het aantal hits te verhogen. Dat is ten minste toch één van doelstellingen van al die web 2.0 toepassingen: zoveel mogelijk hits (klikken naar jouw blog) te scoren of relaties (b.v. via LinkedIn, Bibliotheek2.0ning) te verzamelen. Hoe meer hoe hoger op de ranglijst.
Maar wat is nu het doel van onze blog, zoals die langs de lijnen van deze cursus wordt opgebouwd: een mooi uitziende blog maken, of een blog met veel nuttige informatie zonder toeters en bellen, of een blog met leuke verhaaltjes, of gaat het om kennis te maken met en ervaring op te doen met web 2.0 applicaties.
Wat mij betreft komt het laatste item in deze cursus op de eerste plaats. Daarna het zorgen voor informatie waar andere lezers mogelijk ook wat aan hebben en/of bespiegelingen over het onderwerp/vakgebied van je blog/werk. Al die leuke hebbedingetjes komen wel als ik meer tijd heb.
Er zullen vast wel Spoetnikkers zijn, die hier anders over denken. Laat het me weten.
Intussen vind ik het wel moeilijk om al die blogs te beoordelen, want welke criteria moet je hanteren. Stond daar iets over in het eerste bericht van Spoetnik? Dacht het niet. Ik ben in ieder geval blij, dat ik niet in de schoenen van de jury hoef te staan.

4 Reacties to “Enquetes”

  1. woutv Says:

    Beste Bibliotheker,

    Klik eens op http://woutv.wordpress.com/2008/03/26/tombola/ voor de laatste stand van zaken omtrent de competitie. Bovenste stuk van mijn bijdrage, plus de onderste reacties.

  2. aadoek Says:

    Beste Bibliotheker,
    Hierbij nodig ik je uit voor een enquete. Nog een? Ja, maar nu een die aansluit bij je vraag met welk doel mensen SPOETNIK eigenlijk volgen. Ik reken op je en ben benieuwd naar de uitslag! Kijk op http://afvalchinees.wordpress.com
    Daar wordt trouwens ook korte metten gemaakt met het misverstand dat er ’n jury zou zijn.
    Heel veel succes nog!
    Groet, Alice

  3. WoW!ter Says:

    Als buitenstaander zie ik het weblog van jullie cursus het liefst evolueren tot een blog met veel nuttige informatie. Toeters en bellen zijn zeker niet het belangrijkst. Het gaat bovenal om de inhoud wat mij betreft.
    Natuurlijk zal het thema nu nog de vaak de cursus zijn die jullie volgen, maar de overblijvers zullen daarna naar andere onderwerpen opzoek moeten. Het kan geen kwaad daar nu al een begin mee te maken. Nu staan jullie blogs in de belangstelling, nu is het moment om ook een lezerspubliek op te bouwen.
    Doe je best!

  4. brughagedis.nl » Biologische weblogs Says:

    […] het nu verder moet met dit blog. Daarbij heb ik ook nadrukkelijk WoW!ters vermanenden woorden op Debibliothekers Weblog van 29 maart in […]

Geef een reactie

