Alerts

Ik heb naast RSS, nog een paar ‘ouderwetse’ e-mail alerts lopen om geattendeerd te worden op nieuwe publicaties op ons vakgebied: het zoeken naar informatie. Afgelopen week zaten er een paar aardige titels tussen, die ik hier wil noemen.

Patient safety and systematic reviews: finding papers indexed in MEDLINE, EMBASE and CINAHL.
Tanon AA, Champagne F, Contandriopoulos AP, Pomey MP, Vadeboncoeur A, Nguyen H.
Qual Saf Health Care. 2010 Oct;19(5):452-61. Epub 2010 May 10.

PubMed and beyond: a survey of web tools for searching biomedical literature.
Lu Z.
Database (Oxford). 2011 Jan 18;2011:baq036. Print 2011.

The evidence-based medicine advisor’s challenge: mentoring and critiquing students’ PubMed search methods.
Archambault ME.
J Physician Assist Educ. 2010;21(3):33-9.

PubMed searching for home care clinicians: a guide for success in identifying articles for a literature review.
Young JS.
Home Healthc Nurse. 2010 Oct;28(9):559-65; quiz 566-7.

Evaluating the impact of MEDLINE filters on evidence retrieval: study protocol.
Shariff SZ, Cuerden MS, Haynes RB, McKibbon KA, Wilczynski NL, Iansavichus AV, Speechley MR, Thind A, Garg AX.
Implement Sci. 2010 Jul 20;5:58.

Ik moet ze zelf nog doornemen, dat is me door alle drukte van de laatste tijd nog niet gelukt.

Rest me nog te melden dat het commentaar op Winchester & Bavry, waarover ik eerder meldde, ook in gedrukte vorm wordt verspreid. Volgende week in de Annals of Internal Medicine. Zo vlot  als de electronsiche versie werd gepubliceerd (binnen een paar uur), zo traag gaat de papieren versie (5 maanden).


Geef een reactie

